Hei, det er meg! Ikke la meg bli alene igjen her… av Nina E. Grøntvedt

Denne boken er kjempemorsom! Ofte når man skal låne en bok på biblioteket leser man gjerne bak på boken. Sånn for å sjekke hva den handler om og om den høres interessant ut. På baksiden av denne står det ikke hva den handler om. Men jeg skal love deg at du får lyst til å lese den uansett! Her skriver hovedpersonen at hun ikke vil fortelle deg om hva som skjer, at det er juks og at det er superhemmelige ting hun skal fortelle om som hun så klart ikke kan skrive utenpå boka. Hun angrer til og med på at hun har sagt du kan lese den og til slutt står det med store bokstaver: IKKE LES DENNE BOKA!!!

Hovedpersonen heter Oda. Hun har en lillesøster som heter Erlend (egentlig Erle…) og en bestevenninne som heter Helle. Helle har en storebror som heter Stian. Oda og Stian pleier å være skikkelig ekle mot hverandre. Av en eller annen grunn. Boken handler om hvordan følelser kan spille deg et puss, hvor vanskelig det er å si unnskyld og hvor godt det er å ha en venn.

Mer vil jeg ikke røpe om denne utrolig kule boken. Kos deg med den:-) Nå har oppfølgeren også kommet. Den gleder jeg meg til å lese.

Legg igjen en kommentar

